Przedszkole nr 1 mieści się w Płońsku przy ul. Kolejowej 5.
O randze i renomie naszej placówki stanowi przede wszystkich wysoko wykwalifikowana kadra. Nasi nauczyciele posiadają wysokie kompetencje, stale dokształcają się, posiadają wykształcenie wyższe. Systematycznie korzystają z różnych form doskonalenia metodycznego, podczas których poznają nową wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej dziecka i innowacji pedagogicznych.
Przedszkole wprowadza 3-latka w świat dotąd dla niego obcy. Przede wszystkim uczy go tego, że istnieją inne dzieci i ich potrzeby – zaczyna odbywać się proces socjalizacji malucha. Ponadto dziecko zdobywa wiele innych umiejętności i wiadomości o otaczającym go świecie. Nabywa umiejętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej, kształtuje swoją osobowość, próbuje rozumieć i akceptować uczucia innych. Kadra pedagogiczna czuwa nad rozwojem dziecka, jego indywidualizacją, uznaje jego podmiotowość, na którą składają się czynniki takie jak: akceptacja indywidualnych odczuć, pomaganie w realizacji pomysłów dziecka, unikanie sankcji prowadzących do lęku, stawianie zadań na miarę możliwości dziecka, wyrobienie poczucia odpowiedzialności, kształcenie poczucia więzi społecznej i współodpowiedzialności.
Powyższe elementy przedszkolnej kultury pedagogicznej i jej oddziaływanie są przenoszone na wychowanie w rodzinie poprzez współpracę wychowawców z rodzicami. Rodzice zawsze mogą zasięgnąć rady, opinii dotyczącej rozwoju ich dziecka. Nauczycielka zna dobrze swoich podopiecznych, to ona stwarza odpowiedni klimat wychowawczy i dydaktyczny. Czasami jako pierwsza odkrywa szczególne zdolności dziecka i dąży do ich rozwijania i doskonalenia. Dostrzega również deficyty w rozwoju dziecka, a wtedy wspólnie z rodzicami stara się pomóc dziecku w jak najlepszy sposób.
W przedszkolu dziecko w ramach zajęć dodatkowych styka się z językiem obcym i komputerem. Tu uczy się dobrych manier, rozwija swoją osobowość i talenty. Wszystko to jest możliwe dzięki współpracy obu środowisk: przedszkolnego i rodzinnego, a także dzięki traktowaniu przedszkola nie jako „przechowalni” na czas pracy, ale jako miejsca bliskiego dziecku i otwartego na jego potrzeby. Przedszkole wyposaża dziecko w potrzebne umiejętności umożliwiające rozpoczęcie nauki w zreformowanej szkole.
NASZA WIZJA
Nasze przedszkole:
przedszkolem otwartym na potrzeby dzieci i rodziców, promującym działania twórcze;
placówką przyjazną, innowacyjną przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesów;
posiada nowoczesne pomoce dydaktyczne, dzięki którym dzieci rozwijają swoje zainteresowania i zdolności;
nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna stosująca nowoczesne metody wychowania.
Naszym marzeniem jest, aby dzieci:
Rozumiały wartości, np. piękna, prawdy, dobra, przyjaźni, miłości, uczciwości, odpowiedzialności, sprawiedliwości;
Rozumiały kulturę, sztukę, muzykę;
Potrafiły wyrażać swoje odczucia estetyczne związane z przeżywaniem wartości artystycznych;
Brały aktywny udział w interpretowaniu literatury, plastyki, ruchu i muzyki.
Zmierzamy do:
wychowania samodzielnego, kreatywnie myślącego, otwartego na kontakty z otoczeniem, umiejącego współdziałać z innymi, wszechstronnie rozwiniętego absolwenta przedszkola.
NASZA MISJA
W naszym przedszkolu dziecko:
Znajduje możliwość indywidualnego rozwoju.
Rozwija aktywność twórczą.
Rozwija zainteresowania muzyką, kulturą sztuką.
Obcuje ze sztuką.
Zdobywa wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym metodom pracy.
Kreatywnie wyraża własne myśli, doświadczenia i wrażenia odbierane z rzeczywistości.
Poznaje swoje prawa.
Czuje się bezpiecznie w życzliwej atmosferze.
System wartości
Twórczość – dziecko wyzwoli swoją ekspresję w pracach artystycznych; odbiera twórczość innych i potrafi ja odczuwać, zinterpretować i rozwijać, jest oryginalny w swoich działaniach.
Wytrwałość – podjęte działania doprowadza do końca, jest wytrwały w swoich postanowieniach.
Doskonałość – dąży do rozwijania swoich umiejętności i sprawności, jest poszukujący i twórczy.
Szczęście – praca daje mu radość i satysfakcję, tworzy z pasją i zapałem.
Odwaga – swoje prace prezentuje w sposób jasny i pewny; nie boi się sięgać po nowe wyzwania; pokonuje trudności i wyciąga z nich wnioski.
Piękno – dziecko dostrzega wartości w sztuce (literatura, plastyka, muzyka, taniec) i w sporcie; opisuje i przeżywa wartości tkwiące w przyrodzie i technice.
Cele przedszkola twórczości
Rozwijanie postaw twórczych dziecka poprzez stosowanie aktywnych metod pracy i umożliwianie kontaktu ze sztuką.
Tworzenie sprzyjających indywidualnemu rozwojowi dziecka dostosowanych do jego potrzeb, możliwości, a także najbliższego rozwoju.
Uświadomienie wychowankom „Praw dziecka”.
Wspieranie rodziców w rozwijaniu u dzieci ich indywidualnych zainteresowań.
Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola.
Sposoby realizacji celów
Organizowanie zajęć wyzwalających samodzielność i aktywność dziecka.
Tworzenie sytuacji sprzyjających bezpośredniemu, wielozmysłowemu obcowaniu ze sztuką.
Zachęcanie rodziców do działań na rzecz przedszkola.
Uzgadnianie wspólnie z rodzicami kierunku i zakresu zadań realizowanych w przedszkolu.
Informowanie na bieżąco o postępach dziecka.
Zaspokajanie potrzeby społecznego środowiska lokalnego
Placówka nasza swoją działalność opiera na idei partnerstwa i współdziałania w relacji rodzic – nauczyciel i odwrotnie.
Wspieramy rodziców w rozwijaniu u dzieci ich indywidualnych zainteresowań i zdolności.
Podmiotowo traktujemy dziecko, troszczymy się o każde dziecko i wspieramy jako odrębną indywidualność.
Pomagamy rozwijać talenty i umiejętności, które pozwolą każdemu dziecku znaleźć jednostkę w społeczeństwie wyrastającą z polskiej i regionalnej tradycji.
Stwarzamy okazje do samodzielnego podejmowania decyzji, wyboru celu działania, jego przebiegu, efektu i oceniania.
Specyficzne usługi oferowane klientom placówki
Prezentujemy osiągnięcia artystyczne wszystkich dzieci poprzez umieszczanie ich w Galerii Prac Dziecięcych.
Czynnie uczestniczymy we wszystkich miejskich konkursach artystyczno – kulturalnych.
Wprowadzamy w alternatywnej edukacji językowej elementy „Odimiennej metody nauki czytania” oraz elementy dramy.
Inspirujemy dzieci do uprawiania wszelkiej działalności muzyczno – plastycznej i teatralnej.
W naszej placówce zajęcia są przygodą rozwijającą zainteresowanie sztuką, kulturą, są tak prowadzone, aby wydobyć i rozwinąć talenty dziecka, nauczyć twórczego, samodzielnego rozwiązywania problemów.
Zapewniamy doskonałą bazę lokalową i nowoczesne wyposażenie (np. kącik teatralny, nowoczesne kąciki plastyczne i muzyczne itp.) oraz idealne warunki do kreowania postawy twórczej dziecka w zakresie aktywności ruchowej, plastycznej, muzycznej i werbalnej.
Przedszkole oferuje dzieciom różnorodne, dodatkowe zajęcia:
· zajęcia rytmiczne (wszystkie grupy)
· gimnastyka korekcyjna (pięcio- i sześciolatki)
· nauka języka angielskiego (wszystkie grupy)
· zajęcia logopedyczne (wszystkie grupy)
W naszym przedszkolu dzieci mogą radośnie spędzić niepowtarzalny czas dzieciństwa.
ZAPRASZAMY!!!